11 Şubat 2013 Pazartesi

SÜT ARTTIRMA YÖNTEMLERİM:)

Yeni anne olmuşlara  ilk tavsiyem moralinizi yüksek tutun. Etraftaki olumsuz sözlere takılmayın.
Öncelikle konuyu belirleyin süt mü gelmiyor yoksa bebek mi emmiyor ememiyor.
Süt gelmiyorsa bol bol sıvı alınmalı, her saat süt sağılmalı, bebek emzirilmeye çalışılmalı ki göğüs uyarılsın.
Bebek emiyor ama süt azsa; bebek emzirildikten sonra süt sağılmalı ve yine bol sıvı alınmalı.
Süt geliyor bebek emmiyorsa; süt sağılıp bebeğe biberonla,damlalıkla ya da bununla vermeyi deneyebilirsiniz. Hala fazla geliyorsa sağ sağ dondurucuya at sonra faydasını görürsün.

Gelelim Süt Arttırma Yöntemlerime
Bol bol su içtim, süt arttırıcı içecekler tükettim. süt arttırıcı içecekleri tüketirken önce içeriğine bakın(her yiyecek içecekte olduğu gibi)
Cimcime emdikten sonra sağdım.
 Rezene, anason, ısırgan, papatyayı birer tatlı kaşığı atıp demleyip içtim,
Yine içerisinde rezene,anason,ısırgan,papatya,çörek otu, melisa, limon otu,amber çiçeği, çemen otu karşımından bir  yemek kaşığı atıp bir fincanda demleyip içtim.
Boza tükettim.
 6-7 tane inciri 4 e  bölüp  bir tencereye yarım litre kaynamış su koyup altını kısık biraz daha kaynattım ve onu içtim, yedim.
İncir, hurma tükettim. pirinç yerine çoğunlukla bulgur tükettim.
Bol bol meyve tükettim. Süt içtim.
 Bunların hepsini aynı anda yapmadım tabi ki ama  ne zaman sütümün azaldığını hissetsem bunlara başvurdum.
Siz de deneyip deneyimlerinizi yazarsanız sevinirim.



3 yorum:

  1. bunları bende yaptım ve kesinlikle hepsinde olumlu sonuçlar aldım.Ama en önemlisi sizin de dediğiniz gibi emzirmeyi gerçekten istemek , hele bebekte istekliyse yeme de yanında yat :)

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir paylaşım olmuş! Teşekkürler! Bunları ben de deneyeceğim mutlaka.

    YanıtlaSil
  3. umarım size de benim gibi faydası dokunur.

    YanıtlaSil